Lenguaia musikala, instrumentuak eta plaka programarria

Fecha: 16/04/2024

Lenguaia musikala

 

Lengoaia musikala eta programaziokoa konbinatzea ikaskuntza-esperientzia aberasgarria eta berritzailea izan daiteke ikasleentzat. BBCren Micro:bit-en webgune ofizialean oinarrituta, proposamen bat aurkezten da, musika-programazio eta -teknologiako tresnak integratzen dituena ikasleek arlo horietan duten ulermena eta trebetasunak hobetzeko.

JARDUERA 

Kode bitarra eta urtebetetze-ipuina

Fecha: 12/04/2024

kode bitarra

 

Gaur egun ordenagailuek informazioa irudikatzeko digituak erabiltzen dituzte; horregatik deitzen zaie sistema digitalak. Zifrak irudikatzeko modurik errazena eta ohikoena zenbaki-sistema bitarra da, bi zifrarekin (normalean 0 eta 1 gisa idatzita). Bitar deitzen zaio, bi zifra ezberdin baino ez direlako erabiltzen, edo bi egoera.

Hasiera baten kode bitarra azalduko da, hura ulertzeko jarduera batzuk egingo ditu eta amaitzeko, ikasleari egoera bat azalduko zaio eta horri erantzuteko azalpen bat idatzi beharko du.

JARDUERA 

Irulegiko eskua. Ikasketa automatikoa eta bideo jokoak

Fecha: 12/04/2024

Irulegiko eskua

 

Proposamen honetan, Irulegiko eskuaren aurkikuntza landuko da. Metodologia berritzaile eta aktibo bat erabiliko da, zeinaren ardatz nagusia Pentsamendu Konputazionala izango den. Bertan, ikasleek Machine Learning-en bidez ikasiko dute iberiar zeinuak sailkatzen. Ondoren Irulegiko eskuaren garaia eta lekuan kokatutako bideo-jokoa osatuko dute ikasleek.

JARDUERA 

Ipuinak, ekosistemak eta pentsamendu konputazionala

Fecha: 16/04/2024

ipuinak eta ekosistemak

 

Proposamen honek pentsamendu konputazionala garatzea helburu du, ikasleak taldeka antolatuz eta animaliak sailkatuz eta paisaiak deskribatuz. Horrek ereduak ezagutzeko eta informazioa sailkatzeko gaitasuna indartzen du. Gainera, ikasleek bateraezinak diren animalia eta inguruneak aukeratu, eta haien ezaugarriak programatuko dituzte, ekintza-plangintza eta arazoak ebazten ikasteko.

JARDUERA 

Datuak biltzen

Fecha: 12/04/2024

Proiektu honetan, abentura zirraragarri batera ekiteko gonbidatzen da, non BBC Micro:bit-en gaitasunak aprobetxatuko diren landareen hazkuntzan eragiten duten argi-mailen eta tenperaturen arteko erlazio korapilatsuan sakontzeko. Hainbat ordu edo egunetan zehar, zientzialari, ingeniari eta lorezain bihurtuko da ikaslea. Elkarrekin, landareak hazteko lekurik onenak ezagutuko dituzte, haien ongizaterako eta bizitasunerako baldintzak optimizatuz.

JARDUERA 

Datuak biltzen

Fecha: 12/04/2024

CO2 neurgailua

 

Jasangarritasuna kontzeptu oso baliotsua da gero eta garrantzi handiagoa hartzen ari den mundu honetan eta landareak eraginkortasunez hazten lagundu dezake. Imajinatu zure etxean, lorategian edo ikastetxean ikasleek haien landare gogokoenak elikatzeko leku aproposak aurkitzeko ahalmena dutela, teknologia modernoaren potentziala aprobetxatuz.  

Proiektu honetan, abentura zirraragarri batera ekiteko gonbidatzen da, non BBC Micro:bit-en gaitasunak aprobetxatuko diren landareen hazkuntzan eragiten duten argi-mailen eta tenperaturen arteko erlazio korapilatsuan sakontzeko. Hainbat ordu edo egunetan zehar, zientzialari, ingeniari eta lorezain bihurtuko da ikaslea. Elkarrekin, landareak hazteko lekurik onenak ezagutuko dituzte, haien ongizaterako eta bizitasunerako baldintzak optimizatuz. 

JARDUERA 

CO2 neurgailua

Fecha: 12/04/2024

CO2 neurgailua

 

ESP8266 sisteman oinarritutako proiektua da, CO2 eta beste ingurumen-aldagai batzuk detektatzeko, gelako (edo beste lantoki batzuetako) airearen kalitatea monitorizatzeko. 
Ikasleek horrelako hainbat neurgailu eraikiko dituzte, ikastetxeko geletan airearen kalitatea neurtzeko. 

JARDUERA 

Bideojokoen tailerra

Fecha: 12/04/2024

CO2 neurgailua

 

"Bideojokoen tailerra" esperientzia ikasleak Scratch eta Mblock programazio-ingurunera ohitzeko erabiltzen den jardueretako bat izan daiteke.

 Bideojokoak haurren egunerokotasunaren parte dira, eta garrantzitsua da ulertzea bideojoko baten atzean hura diseinatu, programatu, probatu eta hobetzen duen sortzaile talde bat dagoela, azken erabiltzailearengana iritsi ahal izateko.

Tailerra hainbat saiotan banatzen da, bi bideojokoren programazioari eskainitakoak, Makey Makey plakaren sarrerarena eta joystick baten diseinu eta sorkuntzari buruzkoa.

JARDUERA 

App Inventor-ekin marrazten

Fecha: 16/04/2024

 

Proposamen honetan, ikasleek marrazteko app bat sortuko dute; horretarako, forma geometrikoak eta ekuazio matematikoak erabiliko dituzte.

JARDUERA 

Algoritmoen bila

Fecha: 12/04/2024

 

Ordenagailuek informazio asko erabiltzen dute, beraz, bilaketarako algoritmo eraginkorrak behar ditugu. Hasieran bilaketa-algoritmo sekuentzialak eta bitarrak aztertuko dira, helburu bererako algoritmo ezberdinen artean aukeratzean parte hartzen duten faktoreak ezagutu ahal izateko. Bilaketa-algoritmo horiek guztiak praktikan erabiltzen dira ordenagailuetan datuak bilatzeko.

JARDUERA