Batxilergoa Recursos_1 duen edukia.
Hegaldi simulagailua
Fecha: 12/04/2024
Ikasgelarako baliabide honetan, Arduinorekin hainbat gailu elektroniko programatzeko entrenatzaile bat nola fabrikatu deskribatzen da. Entrenatzailea hegaldi-simulagailu bat da, material birziklatuekin erraz sor daitekeena.
S4A
Fecha: 12/04/2024
S4A Scratch-en egokitzapen bat da, Arduinorekin programatu ahal izateko. Scratch lengoaia bisuala da, konputazioaren zientzietan murgiltzeko aukera ematen duena.
Scratch for Arduino kode irekiko programa da eta programazioa eta elektronika aldi berean ikastea ahalbidetzen du.
Pythonen hastapenak
Fecha: 12/04/2024
Jarduera honetan ariketa batzuk proposatzen dira ikasleek Pythonekin programatzen ikas dezaten. Programazio-lengoaia hau hainbat esparrutan erabil daiteke, hala nola web-garapenean, machine learningean eta adimen artifizialean.
Python programatzeko, ikasleek Google Colab izeneko tresna erabiliko dute. Google Colab web-ean oinarritutako lan-ingurunea da. Python kodearen idazketa eta exekuzioa errazten du, ikasleei programazio lengoaiarekin modu interaktiboan esploratzeko eta esperimentatzeko aukera emanez.
Processing (diseinu bisualak programatzen)
Fecha: 16/04/2024
Processing doako softwarea da, ordenagailuan instalatzen da eta diseinu bisualera bideratutako testu-programazioko ingurunea eskaintzen du.
Sintaxi oso zabala duen lengoaia da, eta, beste aukera askoren artean, forma geometriko desberdinak marrazten ditu 2D eta kolorezko jatorrizko funtzioen bidez.
Plaka programagarria eta adimen artifiziala
Fecha: 12/04/2024
Baliabidea mikro:bit plaka bat ahozko aginduak erabiliz kontrolatzea ahalbidetuko duen sistema bat martxan jartzean datza.
Horretarako, Teachable Machine erabiliz, soinuaren ikasketa automatikoko eredu bat eraikiko da, ahozko hainbat jarraibide ezagutzeko gai izango dena.
Mclon robota
Fecha: 12/04/2024
mClon hezkuntza-robot merkea da, mBot robot komertziala imitatzen du eta mBlock softwarearekin programatu daiteke mBot bat balitz bezala.
Arduinon oinarrituta dagoenez, arduinozko IDE-rekin ere programatu daiteke.
Ez du diseinu zurrunik; aitzitik, aldatu eta zabaldu egiten da, eta aukera ugari ditu.
CO2 neurgailua
Fecha: 12/04/2024
ESP8266 sisteman oinarritutako proiektua da, CO2 eta beste ingurumen-aldagai batzuk detektatzeko, gelako (edo beste lantoki batzuetako) airearen kalitatea monitorizatzeko.
Ikasleek horrelako hainbat neurgailu eraikiko dituzte, ikastetxeko geletan airearen kalitatea neurtzeko.
Bideojokoen tailerra
Fecha: 12/04/2024
"Bideojokoen tailerra" esperientzia ikasleak Scratch eta Mblock programazio-ingurunera ohitzeko erabiltzen den jardueretako bat izan daiteke.
Bideojokoak haurren egunerokotasunaren parte dira, eta garrantzitsua da ulertzea bideojoko baten atzean hura diseinatu, programatu, probatu eta hobetzen duen sortzaile talde bat dagoela, azken erabiltzailearengana iritsi ahal izateko.
Tailerra hainbat saiotan banatzen da, bi bideojokoren programazioari eskainitakoak, Makey Makey plakaren sarrerarena eta joystick baten diseinu eta sorkuntzari buruzkoa.
Micro:bit txartelen bidez lortutako datuak prozesatzea
Fecha: 12/04/2024
Jarduera honetan ikasleek plakaren mikrofonoa erabiliko dute (sentsore hau mikrobit txartel erreal batekin erabiltzeko, 2. bertsioko bat edo goragokoa erabili behar dute) giro-zarataren sentsore gisa. Jarduera hau antzera egin daiteke plaka honek eskaintzen dituen sentsoreetako edozeinentzat (azelerometroa, tenperatura, argi-intentsitatea, iparrorratza, mikrofonoa) edo kanpoko sentsore batentzat (hezetasuna, presio atmosferikoa, CO2, ur-maila, eremu magnetikoa, ke-detektagailua, gasa, alkohola, lurruna, etab.).